Дали християнският възглед за Бога отчуждава Азия от евангелието
Преведено от Деян Делчев
Когато влязох във вярата в Исус от света (бях светски еволюционистки будист), бях силно нестабилен. Бях прекарал години на мрачно изучаване на политиката, бях употребявал много наркотици, бях хладен и много репресиращ. Когато проучих пророчествата и разбрах, че Бог знае бъдещето и ще съди този свят, бях облекчен и подмладен, като си мислех как добрият човек ще бъде оправдан, а злият наказан. Четох с егоистична радост старозаветните истории за Бог, който поразява враговете Си.
Колкото по-дълго навлизах в християнството, толкова повече ми ставаше ясно за липсата на любов и нетърпение. Имах опит с Бога, че Той е добър, че се грижи за мен, но имах проблеми в доказването на това от Библията и в това да го изразявам пред другите. Вярвах, че дебатът е средство за спечелване на души (чрез което не спечелих нито една). Все още имах грешна представа за Бога и суровостта, която виждах в Него, се отразяваше в мен и бях упорит и непоколебим при споделянето на евангелието.
Започнах да осъзнавам, че будистите, които са пацифисти и не биха убили по никаква причина, имат проблеми с Бога на Стария Завет. Разбрах, че дълбоко в себе си и аз имах такъв проблем, само че го бях потиснал в признанието ми за непреодолимата сила на Бог, който единствен познава края от началото. Но репресията подкопава вярата. Участвах в Библейско проучване, където споделяхме историята за Илия с млада жена, нова във вярата, интересуваща се от Исус и разгледжахме случая на планината Кармил. Попитах я дали е чувала за тази история? Тя отговори отрицателно. Продължихме да я разглеждаме и в стила на драматичен холивудски екшън филм казах „вижте как Бог отговаря на молитвите на своите пророци и побеждава враговете Си! Моят герой Илия поразява 850 лъжесвещеници с меч!“
Никога няма да забравя въздействито на това върху нейната вяра. Тя бе шокирана и ужасена. Нейната по-нежна от моята природа се отдръпна боязливо от тази история. Бях потресен ... преподавах ли правилно тази история? Това ли е искал Исус да премахнем от тази история? "Всички, които вземат меч, ще загинат от меч." Матей 26:52
Вярвам, че начинът, по който преподаваме характера на Бог, наблягайки на Неговата справедливост, представя по-скоро огледало за характера на човека, отколкото това как Бог, чиято „милост трае вечно“ наистина работи. (Псалм 136)
Защото моите мисли не са като вашите мисли, нито вашите пътища са като моите пътища, казва Господ.
Защото както небесата са по-високи от земята, така и моите пътища са по-високи от вашите пътища, и моите мисли от вашите мисли. (Исая 55:8-9)
и
гневът на човека не върши Божията правда. (Яков 1:20)
Нека внимаваме да не представяме погрешно Бога на езичниците. Тайланд е наречен мисионерско гробище - дали това е, защото в тайландския народ има недостатък, който прави проникването на евангелието невъзможно? Не умря ли Исус за всички? Възможно ли е да има нечистота в начина, по който преподаваме евангелието; начин, който предизвиква объркване в ума на нежния миролюбив будист? Колко са изгубените заради грубостта на сърцата ни?
Сега, след като попаднах на тази тема, я изучавам непрестанно. Това е най-достойната област за изучаване. Има много начини за подхождане към нея. Един от тях, който е следван от повечето църкви, е, да се каже, че Богът в Стария Завет е бил добър в "справедливост, закон и ред", а в Новия завет Той е Бог на "благодатта и любовта". След това продължават да се фокусират най-вече върху Новия завет. Това е изключително неудовлетворително за сериозния библейски ученик, който чете, че Исус е един и същ вчера, днес и завинаги (Евр. 13:8), който е силата на Бога и Божието слово, чрез който Бог върши всичко. Исус действа и в Стария Завет. Трябва да можем да видим любовта и добротата на нашия любим Господ там. Този, Който дойде „не за да унищожи живота на хората, а за да ги спаси“. (Лука 9:56)
Тази книга, Агапе, прави задълбочено и стриктно проучване по въпроса, което позволява на Писанията да обясняват сами себе си (Исая 28:10), като преминава поотделно през всички основни истории. Това е великолепно постижение и такова, което може да се направи само с помощта на свети ангели. Дори за този, който не е сигурен по въпроса, оттук той може да почерпи много.
Въпросите, адресирани в тази книга, са тези, които дяволът и светът ще поставят на всички християни. Сега трябва да ги изучаваме. Толкова голяма част от трудната работа е свършена за нас. Тук вярвам, че е ключът, който ще даде на евангелското послание чистата му светлина, за да завърши делото, за да позволи на Исус да се завърне.
Премина жетвата, мина се лятото, И ние не се избавихме. (Еремия 8:20)
Съкрушен съм поради съкрушението на дъщерята на людете Ми; Помрачен съм; ужас ме обзе. Няма ли балсам в Галаад? Няма ли там лекар? Защо, прочее, изцеляването на дъщерята на людете Ми не се усъвършенствува? (Еремия 8:21, 22)
В Галаад има балсам. Нека се радваме: „Старай се да се представиш одобрен пред Бога работник, който няма от що да се срамува, като излагаш право словото на истината. (2 Тимотей 2:15). Слава на нашия удивителен Бог.
Дани Браун, Банкок, Тайланд